Wednesday, April 15, 2009

holiday....








Alhamdulillah, habis juga semester dua nh..

setelah berakhirnya peperiksaan terakhir aku pada hari isnin lepas…

masa untuk rehat sepuas-puasnya. Tapi cuti ni hanya dua minggu lebih je… tak bayak benda boleh buat walaupun pelbagai rancangan dan program telah di susun..hee…

aku pulang ke rumah pada hari selasa pagi.. malam tu memang dah siap pack barang-barang dah.. banyak gle kot..memang penuh la kereta aku.. pagi tu bawak balik separuh je barang2.. separuh tu pun da penuh kereta da..


petag tu aku kena balik ke campus balik sebab ada dinner taekwondo club malam tu. So petang tu dalam pukul 3 ak kembali ke campus..

Pukul 6 lebih, akmal ajak pergi beli sate samuri dekat taman melati untuk dinner club malam nh.. so kitorg gerak ke sane.. sampai kat kedai tempah la sate 400 cucuk.. banyak gile.. memang melantak habis la malam tu.. haha..

Jam dah pukul 7 malam.. orang tu gtaw boleh datang ambil tempahan jam 8 malam ni.. so kami bercadang nak balik dulu, tapi si akmal ni lpuak ajak makan.. so pergi la kedai sebelah.. “nasi lemak antarabangsa” .. hahaa.. dah la malam ni ada dinner.. lboeh lak pergi bantai nasi lemak antarabangsa..

neway,, tak kisah la.. bila lagi nk cuba.. sebelum ni memang tak penah cuba pn.. ok la.. quite nice die punya sambal…. Huhu.. borak2 makan2 till 7.45pm.. then g solat maghrib dekat stesen petronas. Around 8.00 pm g la kedai samuri tadi g ambil sate.. sekali 4 plastic bag daa… haha.. tanpa segan silu aku membawanya.. haha…

then balik campus balik, terus pergi hantar dekat female sport compleks cz dinner wt kt situ..sampai2 je ad la few guys da ad kt sane.. so, ak balik mandi then g balik..

malam tu memang banyak gle r ak makan sate… bende lain x sentuh pun even ada nasi goreng, popia… tapi ak lebih tertumpu pada sate, ye r.. bnde2 len tu da biasa sangat da.. selalu sangat makan.. tp untuk tidak mengecilkan hati “NORAZIAH CATERING 75”, aku makan la sesuap nasi dan sekeping popia.. hahahaha… yg len2, balun r sate…

lepas makn tu masing2 cite la pasal club, tkdo, tnment, injuries la.. mmg have fun r malam tu…

Then tiba masa untuk coach aku pulak berucap.. dia inform pasal “MASUM game yg di awalkan dari tarikh sebenarnya. Sepatutnya akan di adakan pd jun/july…. Tp di awalkan pd 23-25 mei 2009. So, semester brake nh kena la sacrifice sket. Cuti kena kejap je.. then continue training.. then 26 april nh ad circuit kt stadium badminton cheras.. sume fighter compulsory kne masuk tnment tu..”

coach aku.. sir. wajdi...

Hadoi… masalah bru pulak timbul.. baru ingat cuti ni nk rest kt rumah.. ye r, dah lama tak balik.. sem 2 memang sibuk dengan project.. skali masa cuti ni kne lak training.. sal circuit tu memang aku taknak join r.. mana tak nye.. dah berbulan aku tak training due to the submission project la, injuries, then ada final exam lak,.. then circuit tu lagi 1 minggu je.. mana la sempat nak training.. papehal pun 1 week before short sem start, aku kena balik ke campus dah untuk training for the masum games.. kali ni aku memang nak join r.. dah 2 kali da ak terlepas games ni since matric lg.. syg woo…

Then ingt mse cuti ni nak join dak2 athletic g PD.. katenye nak ke tanjung tuan,PD pada 18-22 april.. then kak muna tanya aku nk join ke tak.. aku fikir2 balik, kalau join memang best r cz dah planned awal2 lg memang nak g.. kalo g, bila lagi nk rest kat rumah cz ak kne balik cmpus awal… so, tak jd r join deorg g PD..”sorry guys..”..


Lg pn aku dah janji dengan syafiq nak g BUKIT CERMIN weekend ni main bike.. lame dah tak hangout dengan die g main bike.. even dah pernah patah bahu b4 diz coz men downhill.. x serik2 lg r 2.. hahaha… lagi pun I want to show him my helmet, new glove n padding.. mura beb aku beli.. helmet ak bli ngan fadh(rm 200) da lme da.. few month ago.. yg bru bli selasa lepas glove brand 661 (rm 70) ak dapat murah, actual prize rm 95.. then ak nye new padding.. shin n arm guard.. both (rm 100) actual prize rm 135….





Neway thanks to samy shop, batu caves, Gombak. Memang murah la kedai 2.. even ak bli bike ak pn situ.. kalo nk cmpare ngan kedai laen.. jauh r beza.. kedai ye da bru dah sekarang.. da pindah depan sket dari kedai lama yg asal.. sekarang ni dekat kawasan bangunan kedai.. dulu kedai kayu je tepi jalan… skg nh da kedai batu.. huhu.. even barang2 kat subang nh pn mahal gle cmpare ngan brg2 kt kedai die.. so to all bikers, ak sarankan korg g usha brg2 kt kedai samy 2.. berbaloi beb.. huhu….. mcm2 ad.. kalo korg nk nego memg x dpt r n mmg susah cz price yg die letak memg da murah.. kalo korg still nk try nego gak.. nh ayat yg die slalu ckp

“saya juga tada untung, ini harga mana maw dpt.. suda banya mura, kalau untung pn 5 ringgit saja, xble kurang da…”


hahaha… lbh kurg g2 r.. mostly membe2 ak yg ak jmpe kt BUKIT KIARA pn ckp cm2 gak… haha.. neway.. kedai 2 memg puas hati r price dye cmpare ngan kdi2 len yg ak pna g..

Ak rase that’s all la new update sal ak.. malas da nk tulis.. nk dgr lagu kt computer smbil blaja men guitar kapok adik ak nh.. hahaha…. ak blaja men guitar nh sendiri2 je.. blaja ngan member2.. then try n error… hahaha..



That’s all.. thanx 4 viewing my blog..

Assalamualaikum…. Shukran jazilan..

5 comments:

donad said...

byk gile typing error
fenin aku nak bace taw.ha ha ha ha

www.ibuykorea.com said...

Very nice blog! ^^
Do you know Seoul, Korea?
If not, feel free to visit my blog.
Have a great day!
Thanks a lot!

halim qittun said...

srabut la, taip menggelabah je, cube tenang sket cam aku ni ha..

Muhammad Faris Ismail said...

adoi lim.. ko xya la passing kt ak la gelaran ko 2... xjd nye.. seentero dunia da taw.. hahahaha... sian ko.. dah r dpt gelaran baru.. beban la ko.. hahaha... sabo lim sabo.. ko ttp gantang d mane jua ko berada... hahahahaha....

Nik Alya said...

gah i missed taekwondo!!! eh ngko ni faris, suda2 la bike tuh, take it slow bebeh. kang ko nak patah ape lagy?? jadik macam naser tuh ha, satu badan spare part je. ceyt. ko amacam?? sehat?? lame tak jumpe noo... study ada ok?? still top?