Friday, July 23, 2010

Ramai orang nak tahu..


Assalamualaikum..

Ramai orang nak tahu?? haa.. sebenarnya ramai orang nak tahu pasal cerita aku pengsan hari tu. Asyik2 tanya la, suruh tulis kat blog la, macam2.. ok meh aku cerita..

Kenapa aku pengsan??
>menurut kata doktor, aku pengsan sebab kurangnya kalsium dalam darah.

Adakah sebab aku puasa hari tu??
> aku rasa tak pun. Sebab sebelum ni puasa, ok je.. Doctor kata pn macam tu. Dia gtaw bukan sebab puasa.

kenapa boleh kurang kalsium??
>hmm.. yg tu aku tak pasti. mungkin sebab banyak buat kerja.Docter kata aku x cukup rehat. Aku pun rasa macm tu.. banyak sangat buat kerja.

Macam mana boleh pengsan??
> pagi aku settlekan kerja society, 2p.m ade kelas UNGS till 3.30
3.30 sambung pulak kelas Urp yg sepatutnya habis 6.30..
tetapi pada jam 4.30p.m, aku mula rasa tak sedap badan.. Ingat nak keluar jap nak rest kat surau. Masa nak bangun tu kaki aku mula rasa kebas. Atlast, tak jadi bangun, aku dpt agak da yg aku akan pengsan sebab sebelum ni pernah kena benda yang sama. Lepas tu mula la naik ke badan sampai ke kepala. Lepas tu tiba2 blank.

Sedar tak masa org angkat??
>masa aku jatuh tu memang x sedar, tapi a few second je blank, masa org kejutkan aku dlm class tu aku dpt dengar cuma x dpt bkak mata & gerakkan tangan. Masa deorg ankat pergi Ambulan tu semua aku sedar. Tapi x boleh nak buat apa2.. sampai ke klinik baru aku dapat bkak mata. Tu pun lepak kena injection..

Apa yg doctor buat
>doctor inject 1pack air dlm badan. (kalsium)

perkara ape yg x dpt dilupakan??
> masa member2 datang lawat.. Ramai giler. penoh clinik. sampai nurse pon da naik pelik.. Mula2 classmate, roomate. Then rakan2 SRC. Mantan SRC. Siap berbuka puasa kat clinik lagi 2. haha.. Atlast Director S-Dev (Dr,Asiah) pun call jgk tanya khabar. cuma parents je aku x gtaw.. xnak la risau. ala Setakat pengsan je.. Bkan pe pn.. Time kat kaed, Mdm Zuraini pn taw gak.. mcm mane dye boleh taw.. haish, pe lg.. taw2 la mdm zuraini kan.. dr 1st year kenal.. ade je dye nak sakat kat aku.. hahaha...
Tp yg pelik, nurse2 kali nh baik giler la pulak.. Kot2 dia taw aku SRC kot. ye la sebelum nh Src ada hantar komplain pasal service kat clinik.. haha.. tapi x aku rasa.. kalau pesakit betul2 kena rawat die akan layan yg sama, cuma doctor yg kat dalam tu je berbeza2 perangainya..


Aku rasa setakat nh je la cerita kali nh.. Apa2 pun to all my friends, thnx alot for ur help.. Corcern gile ye korg kat aku.. hehehe..


picture taken by atirah.. thnx..=)

7 comments:

Lisa Razak said...

owh mcm tu..hehe..maklumla yb..mest semua org concern..btw,byk keje pun rehat mest cukup..kn3..

Muhammad Faris Ismail said...

fuyoo.. nell follow kot blog nh..=)

Lisa Razak said...

hahahaha..mestila..as u said "ramai org nak tahu"..hahaha

Muhammad Faris Ismail said...

wah, ade je ayat dye....

atiey..i.M.a.n said...

aisey...doc plak yg prangai beza2???
pasai depa letih bnyk keje tue yg ampa rase depa layan x baguih ngat!huhuhu..........

donad said...

oh.aku dmm panas haritu pun die masukkan air 1 pack.rasa kebas gile kan?? :P

Muhammad Faris Ismail said...

xkebas pon.. haha.. ko bpe botol kne masuk??